پنیر بستنی چیست؟ طرز تهیه و انواع مختلف آن

۲۷ مهر ۱۴۰۳ 391 بازدید بدون دیدگاه

در این مقاله سعی کردیم تا از طرف شرکت اتی شمال خراسان (تولید کننده انواع پنیر موزارلا -پروسس و تاپینگ پیتزا ) برای شما دوستاران پنیر و دسرهای پنیری مطالبی مفید و کاربردی قرار بدهیم. امیدواریم که مورد پسند قرار بگیرد. شرکت آتی شمال آماده همکاری به صورت (برون سپاری -و ظرفیت خالی ) برای کلیه برندها و شرکتهای فعال در زمینه فروش پنیر پیتزا و کارخانجات میباشد.
شماره تماس : 09153092650

طرز تهیه دسر پاناکوتا

مواد لازم :
خامه صبحانه ۱/۲ و ۲ پیمانه
شیر یک پیمانه
شکر ۱/۴ و ۱ پیمانه
تخم مرغ. ۲ عدد
پنیر ماسکارپونه ۳۳۵گرم
آب لیمو ترش یک قاشق سوپخوری
وانیل مایع یک قاشق چایخوری
طرز تهیه:
شیر و خامه را داخل شیر جوش ریخته و روی شعله ملایم قرار دهید تا گرم شده و به جوش آید و دما به حدود ۸۰ درجه برسد سپس شکر را افزوده و هم‌بزنید تا شکر حل شود. دو قاشق از مواد در حال جوش را به تخم مرغی که کمی با چنگال زده اید، ریخته و هم بزنید تا هم دما شود سپس به مخلوط رو شعله اضافه کرده و‌مرتب هم بزنید تا بجوشد و‌کامل غلیظ شود به طوری که مواد کمی پشت قاشق بماند.

ظرف را از شعله برداشته و‌ماسکارپونه رو افزوده و‌ هم بزنید تا یکدست شود سپس ظرف بزرگی را پر از یخ و آب سرد کرده و شیر جوش را داخل آن قرار داده و هم بزنید تا خنک شود در آخر آب لیمو ترش و وانیل را بیافزایید. دستگاه بستنی ساز را به مدت ۱۵ دقیقه روشن کنید تا خنک شود سپس مواد سرد شده را داخل آن ریخته و مدت ۲ساعت زمان دهید تا بستنی آماده شود. سپس داخل ظرف مناسبی ریخته و به مدت یک شب داخل فریزر قرار دهید.

در صورت در دسترس نبودن بستنی ساز مواد را پس از خنک شدن روی یخ، پوشانده و به مدت یک ساعت داخل فریزر قرار دهید سپس خارج کرده و هم بزنید. این کار را دو بار تکرار کرده سپس به مدت یک شب داخل فریزر قرار دهید تا بستنی آماده شود.
بستنی پنیر خامه ای :

بستنی پنیر خامه ای و توت فرنگی

• 2 پیمانه توت فرنگی
• 110 گرم پنیر خامه ای نرم شده
• یک پیمانه شیر
• یک پیمانه خامه پف کرده
• نصف پیمانه شکر
• یک قاشق چایخوری وانیل
• نصف قاشق چایخوری بادام پوست کنده
• رنگ غذای قرمز
• بادام برشته و خرد شده
طرز تهیه:

1. توت فرنگی ها را داخل کاسه بریزید و پوره کنید. آن را کنار بگذارید.
2. در یک کاسه بزرگ، پنیر خامه ای با هم زن برقی بزنید تا کاملا نرم و یکدست شود. نصف پیمانه شیر را اضافه کنید و تا زمانیکه کاملا به هم مخلوط شوند آن را هم بزنید. پوره توت فرنگی ها، شیر، خامه پرچرب، شکر، وانیل، بادام پوست کنده و رنگ غذای قرمز را اضافه کنید. آنها را خوب با یکدیگر مخلوط کنید.
3. در لیوان های بستنی بریزید و حدود 4.5 ساعت داخل فریزر بگذارید. پیش از سرو، بادام های خرد شده را روی بستنی بریزید.

طرز تهیه بستنی چیز کیک:
مخلوط تمشک با خامه، پنیر خامه ای و بستنی طعم ترش و شیرین فوق العاده ای به این دسر ساده می دهد.
مواد لازم بر ای تهیه بستنی چیزکیک:
پنیر خامه ای : 500 گرم
خامه فرم گرفته : ½ پیمانه (120 گرم)
بستنی وانیلی :یک و نیم لیتر
کره : 60 گرم
بیسکویت ساده: 120 گرم
تمشک: 250 گرم
شکر: ⅓ پیمانه

طرز تهیه بستنی چیزکیک

تمشک ها را در کاسه ای ریخته و به وسیله چنگال له کنید. بیسکویت ها را در غذاساز ریخته و خرد کنید تا له شوند. کره را هم روی حرارت قرار دهید تا آب شود و پس از سرد شدن به بیسکویت پودر شده اضافه کنید و با غذاساز یا دست خوب مخلوط کنید.

پنیر خامه ای و شکر را هم با یکدیگر مخلوط کنید و با همزن هم بزنید تا یکدست شوند. بعد خامه فرم گرفته شده را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا نرم شود.

سپس مخلوط پنیر را با بستنی نرم شده مخلوط کنید و کمی از بیسکویت ها را نگه دارید و مابقی آن را در مخلوط پنیر و بیستنی مخلوط کنید.

پوره تمشک را هم به آنها اضافه کنید . قالب مستطیلی شکلی را با ابعاد 20 در 10 و ارتفاع 6 سانتی متر آماده کنید و مخلوط را داخل آن بریزید و باقی مانده بیسکویت ها را روی آن بپوشانید.

روی قالب را با سلفون و یا فویل کاملا بپوشانید و حدود 6 ساعت در فریزیر قرار دهید. بستنی را قبل از سرو 5 تا 10 دقیقه در دمای اتاق قرار دهید تا نرم شود.بعد آن را در ظرف های مورد نظر بریزید.
نکات تکمیلی در مورد بستنی چیزکیک
زمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا 1 ساعت و
بستنی چیزکیک را می توانید در وعده میان وعده – دسر – سرو کنید .
توجه نمایید مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای 8 نفر مناسب میباشد .

سخن آ خر :

در این مقاله سعی کردیم تا از طرف شرکت اتی شمال خراسان (تولید کننده انواع پنیر موزارلا -پروسس و تاپینگ پیتزا ) برای شما دوستاران پنیر و دسرهای پنیری مطالبی مفید و کاربردی قرار بدهیم. امیدواریم که مورد پسند قرار بگیرد.

موجود است، هم‌اکنون میتوانید سفارش دهید!
ناموجود!