پنیر بریک

19 ژوئن 2024 195 بازدید بدون دیدگاه

در این مقاله سعی کردیم تا از طرف شرکت اتی شمال خراسان (تولید کننده انواع پنیر موزارلا -پروسس و تاپینگ پیتزا ) برای شما دوستاران پنیر و دسرهای پنیری مطالبی مفید و کاربردی قرار بدهیم. امیدواریم که مورد پسند قرار بگیرد. شرکت آتی شمال آماده همکاری به صورت (برون سپاری -و ظرفیت خالی ) برای کلیه برندها و شرکتهای فعال در زمینه فروش پنیر پیتزا و کارخانجات میباشد.
شماره تماس : 09153092650

پنیر بریک یا آجری چیست و چه کاربردی دارد؟

بریک: خاستگاه پنیر بریک یا آجری، ایالات متحده آمریکاست و علیرغم اینکه در دسته پنیرهای نیمه‌سخت قرار دارد، بافتی نسبتا نرم داشته و رنگ آن بستگی به رسیده بودن یا نبودن آن دارد. روی سطح بیرونی پنیر آجری سوراخ‌هایی قرار دارد و طعم آن در ابتدا که هنوز نرسیده شیرین و ملایم است، اما با گذشت زمان مزه آن تغییر می‌کند. پنیر یاد شده در ایران وجود ندارد، اما پنیر پیتزا را می‌توان پنیری مشابه آن دانست. به همین دلیل هم بیشترین موارد استفاده پنیر آجری در غذاهایی مثل ساندویچ، پیتزا، برگر، املت و غذاهایی از این قبیل است.

پنیر آجری نوعی پنیر است که منشأ آن در ویسکانسین، ایالات متحده آمریکا است و به دلیل استفاده از آجرهای واقعی برای شکل دادن به آن، به شکل آجری ساخته می‌شود. رنگ آن از زرد کم رنگ تا سفید با پوست نارنجی متغیر است.

ارزش غذایی

پنیر آجریپنیر آجری

منابع عبارتند از:  USDA

مقدار در هر 1 اینچ مکعب (17 گرم)1 تکه (1 اونس) (28 گرم)1 اونس (28.4 گرم)100 گرم1 فنجان، خرد شده (113 گرم)1 فنجان خرد شده (132 گرم)100 گرم
کالری 371
٪ ارزش روزانه *
چربی کل 30 گرم 46%
چربی اشباع 19 گرم 95%
کلسترول 94 میلی گرم 31%
سدیم 560 میلی گرم 23%
پتاسیم 136 میلی گرم 3%
کربوهیدرات کل 2.8 گرم 0%
فیبر رژیمی 0 گرم 0%
شکر 0.5 گرم
پروتئین 23 گرم 46%
ویتامین سی 0% کلسیم 67%
اهن 2% ویتامین دی 5%

 

عناصر پنیر آجری چیست؟

شیر

شیر تقریباً همیشه از گاو تهیه می شود. گاهی اوقات از شیر گوسفند، بز، گاومیش و گاومیش آبی استفاده می شود. به طور کلی، شیر شاخه‌های ذخیره‌سازی از گاو می‌آید، مگر اینکه خلاف آن مشخص شده باشد. شیر کامل سفید یا کرم رنگ است و دارای محتوای چربی بالاتری نسبت به شیر بدون چربی است و بنابراین بافت و طعم خامه‌ای و غنی‌تری دارد. طعم آن ملایم و ملایم با کمی شیرینی معطر است و بویژه به دلیل کرمی بودن آن راضی کننده است. شیر به عنوان یک نوشیدنی سرو می شود و در بسیاری از غذاهای شیرین و شور استفاده می شود.

کشت پنیر

استارتر پنیر از شیر تهیه می شود یا از آزمایشگاه ساخته شده و به صورت پودر یا منجمد فروخته می شود. استارتر از باکتری های سالم تشکیل شده است که به سرعت روند افزایش سطح اسیدیته شیر و تبدیل آن به اسید لاکتیک را تسهیل می کند. یک جنبه ضروری در پنیرسازی این به شکل گیری پنیر کمک می کند و توسط سازندگان پنیر برای کمک به فرآیند تولید محصول خود استفاده می شود.

نمک

نمک یک ماده معدنی است که بیشتر از کلرید سدیم تشکیل شده است. این طعم دهنده اصلی مورد استفاده در غذا است و به طور طبیعی در غذاهای خاصی مانند پنیر، چغندر، گوشت و کرفس و بسیاری دیگر وجود دارد. نمک سفید است و دانه های ریزتری نسبت به شکر دارد. بسیاری از نمک های تجاری شامل یدید هستند، در حالی که برخی دیگر آن را حذف می کنند. بیشتر نمک ها سفید هستند، در حالی که برخی از آنها به طور طبیعی صورتی کم رنگ با مواد معدنی هستند. نمک طعم و مزه چیزی را نشان می دهد و اگر بیش از حد استفاده شود، می تواند احساس بدی در دهان ایجاد کند.

آنزیم ها

آنزیم ها موجودات زنده هستند. آنها در گیاهان یافت می شوند و توسط انسان در آزمایشگاه ساخته می شوند. این آنزیم ها واکنش های خاصی ایجاد می کنند و برای این منظور در تولید مواد غذایی استفاده می شوند. به عنوان مثال آنزیمی به نام پاپائین که از پاپایا می آید به عنوان نرم کننده گوشت استفاده می شود. برخی از آنزیم ها لاکتوز را تجزیه می کنند یا فرآیندهای تخمیر را ثابت نگه می دارند. آنزیم ها معمولاً به صورت پودر یا به شکل قرص فروخته می شوند.

موجود است، هم‌اکنون میتوانید سفارش دهید!
ناموجود!