چیز کیک (کیک پنیری)چیست؟تهیه،نگهداری وخواص آن

2 جولای 2024 168 بازدید بدون دیدگاه

چیز کیک یا کیک پنیری یکی از خوشمزه‌ترین دسرهایی است که می‌توانید در میهمانی‌هایتان آن را سرو کنید. این دسر پرطرفدار یونانی به دلیل عدم استفاده از فر و راحتی تهیه، در میان ایرانی‌ها هم طرفداران زیادی دارد. پایه چیزکیک یخچالی معمولا بیسکویت پتی‌بور یا کیک اسفنجی است که روی آن یک لایه کراست و ژله می‌آید. چیز کیک شکلاتی یکی از ساده‌ترین انواع آن است که در این مقاله از طرف شرکت آتی شمال خراسان روش تهیه آنرا به شما عزیزان و دوستداران اشپزی و شیرینی در خانه به ساده ترین روش آموزش میدهیم.

طرز تهیه کیک پنیری خوشمزه با بیسکوییت و ژله

طرز تهیه کیک پنیری

مواد لازم برای ۴ نفر
بیسکوییت پتی بور ۲۵۰ گرم
خامه صبحانه ۱ بسته
پنیر خامه ای ۴۰۰ گرم
پودر ژلاتین ۱ قاشق مرباخوری
کره ۸۰ گرم
پودر قند ۲ قاشق غذاخوری
ژله ۱ بسته
وانیل ۱۰ گرم
آب ۲٫۵ لیوان

مرحله 1
بیسکویت و کره آب شده را با هم مخلوط کنید.

ابتدا بیسکوییت پتی بور را با غذاساز یا میکسر خرد می کنیم و داخل یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس کره را با بخار آب روی کتری یا سماور ذوب می کنیم و به بیسکوییت اضافه می کنیم و خوب مخلوط می کنیم تا یکدست شوند.
مرحله دوم

حالا داخل قالب در انتهای آنرا با فویل میبندیم و مخلوط بیسکوییت و کره را داخل قالب کمربندی می ریزیم و با پشت لیوان یا قاشق مخلوط بیکوییت و کره را کاملا فشرده می کنیم تا به کف قالب بچسبد، سپس به مدت ۴۵ دقیقه داخل یخچال قرار می دهیم.

مرحله سوم

در حین استراحت مخلوط کره و بیسکوییت به سراغ مواد میانی چیز کیک می رویم. برای این منظور پودر ژلاتین را به همراه یک لیوان آب مخلوط می کنیم و روی بخار کتری قرار می دهیم تا پودر ژلاتین به طور کامل در آب حل شود سپس کنار می گذاریم تا از حرارت بیفتد.
مرحله چهارم

در یک کاسه مناسب خامه را به همراه پنیر خامه ای، وانیل و پودر قند مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شوند، سپسپ مایه ژلاتین را اضافه می کنیم و مجددا مواد را مخلوط می کنیم تا یکدست شوند. حالا بیسکوییت ها را از یخچال خارج می کنیم. سپس مخلوط خامه و پنیر را روی سطح بیسکوییت پخش می کنیم و با یک پشت قاشق سطح خامه را نیز کاملا صاف می کنیم و به مدت ۲ ساعت در یخچال قرار می دهیم تا خودش را بگیرد. حالا به سراغ آماده شدن ژله می رویم.

پودر ژله با رنگ دلخواه رو با یک لیوان و نیم آب جوش مخلوط می کنیم و هم می زنیم تا پودر ژله به طور کامل حل شود. سپس در دمای آشپزخانه قرار می دهیم تا از حرارت بیفتد. پس از اینکه مایع ژله از حرارت افتاد آنرا روی لایه خامه ای چیز کیک می ریزیم.
مرحله آخر
اکنون چیز کیک خودرا سرو بفرمایید:

حالا مجددا چیز کیک را در یخچال قرار می دهیم تا ژله ببندد. برای تزیین روی چیز کیک هم می توانیم از میوه های فصل استفاده کنیم و زمانی که ژله هنوز نگرفته است میوه های دلخواه خود را داخل ژله فرو کنیم. در آخر چیز کیک را برش می زنیم و سرو می کنیم.
چند نکته مهم ………..
چیزکیک یخچالی یکی از ساده‌ترین دسرهایی است که به راحتی در منزل با مواد در دسترس برای میهمانی‌هایتان می‌توانید درست کنید با این‌حال در ادامه نکاتی را از طرف شرکت آتی شمال خراسان برای بهتر کردن چیز کیکتان یادآور شده‌ایم که به شما در تهیه این دسر خوشمزه کمک خواهد کرد.

انتخاب بیسکویت یا کیک اسفنجی

در طرز تهیه چیزکیک یخچالی انتخاب بیسکویت را می‌توانید با توجه به ذائقه‌تان انجام دهید، یا بیسکویت بتی‌پور وانیلی را انتخاب کنید یا شکلاتی. از سویی دیگر بیسکویت ساقه طلایی ساده هم به دلیل بافت تردش گزینه خوبی است. فقط این نکته را به خاطر داشته باشید در صورت استفاده از بیسکویت کرم‌دار یا اورئو حتما لایه کرم آن را بردارید. اگر به بیسکویت علاقه نداشتید می‌‌توانید از کیک اسفنجی هم به عنوان پایه چیزکیک استفاده کنید.

مواد میانی چیز کیک

برای لایه میانی کیک‌تان هم می‌توانید از پنیر ماسکارپونه، موزارلا قالبی پنیک با خامه بالا استفاده کنید. هم‌چنین برای زیبایی بیشتر چیز کیک یخچالی‌تان اسانس و رنگ خوراکی هم می‌توانید به آن بزنید.

تزئین چیز کیک

شما برای تزئین چیزکیک از انواع برش‌های میوه، دانه‌های انار، سس شکلاتی یا خامه هم می‌توانید کمک بگیرید. قبل از ریختن ژله روی لایه پنیری بهترین حالت اینست که میوه‌ها را قالب بزنید و روی آن بگذارید سپس ژله را بریزید.

دلیل از هم پاشیدن چیز کیک چیست؟و بهترین راه کار

مهم‌ترین دلیل وا رفتن چیزکیک عدم استفاده از ژلاتین در لایه میانی است. ژلاتین با آن‌که بو و طعم خاصی ندارد اما به خوبی می‌تواند باعث سفت شدن لایه پنیری چیزکیک شود.

دلیل گلوله شدن پنیر میانی چیز کیک چیست؟

در طرز تهیه چیزکیک باید پنیر را از چند ساعت قبل بیرون بیاورید تا به دمای محیط برسد و سفت نباشد. در صورتی که پنیر تازه از یخچال بیرون آمده را در تهیه این دسر مصرف می‌کنید حتما مایه یک‌دست و نرمی خواهید داشت که در طول کار گلوله‌گلوله می‌شود.

در انتهای مقاله …….

از شما که ما را تا انتهای مقاله همراهی کردید از طرف شرکت آتی شمال خراسان تولید کننده انواع پنیر (موزارلا ،پروسس،و تاپینگ پیتزا) و همچنین دیگر محصولات لبنی کمال تشکر و قدر دانی را داریم.

موجود است، هم‌اکنون میتوانید سفارش دهید!
ناموجود!