پنیر ورقه ای چیست؟ فرمولاسیون ساخت و دانستنیهای ان

5 سپتامبر 2024 53 بازدید بدون دیدگاه

پنیر ورقه ای چیست؟ فرمولاسیون ساخت و دانستنیهای ان

در این مقاله سعی کردیم تا از طرف شرکت اتی شمال خراسان (تولید کننده انواع پنیر موزارلا -پروسس و تاپینگ پیتزا ) برای شما دوستاران پنیر و دسرهای پنیری مطالبی مفید و کاربردی قرار بدهیم. امیدواریم که مورد پسند قرار بگیرد. شرکت آتی شمال آماده همکاری به صورت (برون سپاری -و ظرفیت خالی ) برای کلیه برندها و شرکتهای فعال در زمینه فروش پنیر پیتزا و کارخانجات میباشد.
شماره تماس : 09153092650

پنیر گودا ورقه ای -پروسس – موزارلا و چدار

 

پنیر گودا ورقه‌ای با %24 چربی و %14 پروتئین یکی از انواع پنیرهای آشپزی است که طعمی ملایم و رنگی زرد دارد. پنیر ورقه‌ای با طعم گودا را می‌توان به صورت سرد و گرم برای تهیه انواع ساندویچ استفاده کرد.

مواد تشکیل دهنده برای تولید در یک دستگاه پخت 200 کیلویی

پنیر تازه اولیه 65درصد
کره پاستوریزه ویا خامه 45درصد
نمک‌های امولسیون‌کننده 1.5 تا 2 درصد
اب 15درصد
ماندگاری
۲ ماه
انرژی
87.36 کالری (در هر 30 گرم)
چربی
7.2 گرم (در هر 30 گرم)
نمک
0.45 گرم (در هر 30 گرم)
قند
1.44 گرم (در هر 30 گرم)
پنیر گودا که جایگاه برجسته‌ای میان فرهنگ‌های آشپزی مختلف دارد، از مناطق جنوبی هلند ریشه می‌گیرد. این پنیر نیمه‌سفت معمولا از شیر گاو تولید می‌‌شود و بافت متراکمی دارد. پنیر ورقه‌ای گودا از ترکیب پنیر تازه و پنیر طبیعی گودا و تحت حرارت شکل می‌گیرد و نوعی پنیر پروسس به حساب می‌آید. این محصول به علت اینکه قابلیت ذوب‌شوندگی مناسبی دارد، به صورت گرم و سرد در انواع فست‌فودها قابل استفاده است. ماندگاری این محصول ۲ ماه در یخچال بین دمای ۴ تا ۸ درجه سانتیگراد است. این دو محصول در شرکت آتی شمال خراسان در حال تولید است .

فرق بین پنیر ورقه ای گودا و چدار

 

پنیر چدار پنیری است که از پذیرفته شده است، اما پنیر گودا پنیری هلندی است. از نظر طعم، پنیر چدار مزه شورتری نسبت به پنیر گودا دارد. پنیر گودا کمی تلخ‌تر و طعم آن آجیلی‌تر است. پنیر چدار معمولاً رنگ زرد روشن یا طلایی دارد اما رنگ پنیر گودا کرم تیره است.

هم پنیر گودا و هم چدار ویژگی‌های زیادی دارند که باعث می‌شوند هر کدام از ما یکی از آن‌ها را دوست داشته باشیم و یکی را به دیگری ترجیح دهیم. البته اگر زیاد با تفاوت پنیر چدار و گودا آشنا نباشید، وقتی آنها را می‌چشید، نمی‌توانید به راحتی و به یک‌باره آن‌ها را از هم تشخیص دهید.

۱. تفاوت کالری پنیر چدار و گودا

 

ارزش غذایی و حقایق تغذیه‌ای دو پنیر چدار و گودا با هم متفاوت است. چدار نسبت به گودا چربی بیشتری دارد و به همین دلیل کالری آن بیشتر است. از سوی دیگر، گودا حاوی کربوهیدرات بیشتری است، اما از نظر پروتئینی غنی‌تر از چدار است. اگر چه تفاوت پنیر چدار و گودا زیاد نیست، اما این تفاوت همچنان وجود دارد. افرادی که در رژیم غذایی خود کالری‌شماری انجام می‌دهند، میزان کالری را در انتخاب پنیر بسیار مهم می‌دانند. اما اگر از آن دسته افرادی هستید که رژیم غذایی دنبال نمی‌کنید و با کالری پیش نمی‌روید، باید انتخاب خود را بر اساس طعم و مزه انجام دهید.

۲. تفاوت بافت پنیر چدار و گودا

 

پنیر گودا پنیری با بافت نسبتاً سخت است. با این حال، از آنجایی که پنیر گودا انواع مختلفی دارد، بافت آن می‌تواند با توجه به نوع آن متفاوت باشد. بعضی از انواع گودا دارای بافت‌های سخت‌تر هستند، در حالی که بعضی دیگر بافت‌های ملایم و شکننده‌تری دارند.

از سوی دیگر، چدار بافتی سخت‌تر از گودا دارد. بافت چدار خشک و شکننده است و سطح صافی دارد و رنگ آن معمولاً با رنگ نارنجی مشخص می شود. به همین دلیل است که چدار بیشتر در ساندویچ و برگر استفاده می‌شود.

۳. تفاوت مزه پنیر چدار و گودا

از نظر طعم و مزه، پنیر گودا و چدار تفاوت‌های بسیار کمی با هم دارند.
پنیر گودا طعم شیرین‌تر و آجیلی‌تری دارد، در حالی که در چدار می‌توان نت‌های قوی‌تری از کره و فندق را احساس می‌کنید. چدار به شیرینی گودا نیست.

پنیر چدار طبیعی: این نوع پنیر، یکی از بهترین انتخاب‌ها برای استفاده روی میز مزه و داخل سالاد و انواع غذاها و فست فودهاست. این پنیر معمولاً دارای طعم ملایم و بافت سخت است.
دیپ پنیر چدار: این نوع پنیر به عنوان چاشنی و به صورت گرم روی انواع غذاها از جمله پیتزا، پاستا، سیب‌زمینی سرخ کرده و سایر غذاها و پیش‌غذاها سرو می‌شود. پنیر دیپ چدار مثل همه پنیرهای دیپ نقطه ذوب پایینی دارد و در مدت کوتاهی به حالت مایع تبدیل می‌شود.

پنیر ورقه‌ای چیز برگر؛
پنیر ورقه‌ای تست چدار؛
پنیر پروسس چدار.

فرق پنیر ورقه ای چدار و گودا

پنیر ورقه‌ای چدار و گودا از نظر طعم و رنگ با هم تفاوت دارند اما کاربرد آن‌ها یکسان است.

پنیر ورقه‌ای چدار رنگ زرد دارد و طعم آن شورتر از پنیر ورقه‌ای گوداست.

پنیر ورقه ای گودا طعم آجیلی‌تر دارد.

از هر دوی این پنیرها می‌توان برای برگر، ساندویچ و انواع غذاها و فست فودها استفاده کرد.

 

 

تفاوت‌های پنیر چدار و گودا و سئوالات رایج

پنیر چدار سالم تر است یا پنیر گودا؟
هر دو پنیر چدار و گودا پنیرهای سالم و با مواد مغذی فراوان هستند. از نظر کالری، چدار کالری بیشتری نسبت به گودا دارد.

چه چیزی باعث تفاوت پنیر چدار و گودا می‌شود؟
چدار طعم قوی‌تری نسبت به گودا دارد. پنیر گودا طعمی شیرین و آجیلی دارد، در حالی که طعم پنیر چدار شیرینی کمتری دارد و مزه آن بیشتر کره ای است و در کل قوی تر است. در بسیاری از دستور العمل های پنیر می توانید از گودا و چدار به جای یکدیگر استفاده کنید.

آیا طعم گودا تیزتر از چدار است؟
طعم چدار کمی قوی‌تر و شورتر از گودا است.

سخن آخر

در این مقاله سعی کردیم تا از طرف شرکت اتی شمال خراسان (تولید کننده انواع پنیر موزارلا -پروسس و تاپینگ پیتزا ) برای شما دوستاران پنیر و صنایع لبنی و وابسته آن مطالبی مفید و کاربردی قرار بدهیم. امیدواریم که مورد پسند قرار بگیرد.

موجود است، هم‌اکنون میتوانید سفارش دهید!
ناموجود!