طلایی شدن پیتزا

5 سپتامبر 2024 55 بازدید بدون دیدگاه

طلایی شدن پیتزا
تکنیک برای طلایی شدن پنیر پیتزا _(موزارلا و پروسس) و رازهای عملی آن

دستورالعمل های علمی و عملی نکات طلایی شدن پنیر پیتزا چیست؟در این مقاله به بررسی و مطالعات اننجام شده و راهکارهای مناسب برای طلایی شدن پنیر پیتزا و همچنین خاصیت کش پذیری در پنیراز طرف شرکت آتی شمال و گروه تحقیق (پنیر پیتزای پنیک و آتیمان) می پردازیم.بطور کلی یک پنیر پیتزای خوب باید مثل موزارلا در پای، ذوب شود.
در این مقاله سعی کردیم تا از طرف شرکت اتی شمال خراسان (تولید کننده انواع پنیر موزارلا -پروسس و تاپینگ پیتزا ) برای شما دوستاران پنیر و دسرهای پنیری مطالبی مفید و کاربردی قرار بدهیم. امیدواریم که مورد پسند قرار بگیرد. شرکت آتی شمال آماده همکاری به صورت (برون سپاری -و ظرفیت خالی ) برای کلیه برندها و شرکتهای فعال در زمینه فروش پنیر پیتزا و کارخانجات میباشد.
شماره تماس : 09153092650

بهترین عملکرد پنیر پیتزا چیست؟

منظور از عملکرد پنیر پیتزا، خصوصیات ذاتی پنیر است، ویژگی هایی مثل رئولوژی (چگونگی جریان یک ماده)، روغن آزاد شده، دمای انتقال (دمای انتقال بین حالت الاستیک و لزج) و در نهایت فعالیت مولکول های آب است. در تحقیقاتی شرکت fonterra
به کمک دستگاه های اندازه گیری و بررسی مواد جدایی ناپذیر اصلی پنیر پیتزا را انجام داده و مقاله آنرا ارائه نمود.
هدف از این مطالعه آزمایش همبستگی بین خواص ذکر شده در بالا و توانایی‌های «طلایی شدن (یا قهوه‌ای شدن) و تاول زدن » پنیر پیتزا های مختلف روی پیتزا بود.

مواد و روش های تحقیق

در ابتدا پژوهشگران پیتزاها را پختند، سپس آنها را در یک سیستم جعبه نور قرار دادند که از تجزیه و تحلیل تصویر رایانه‌ای برای ارزیابی مواردی مانند رنگ، یکنواختی و ویژگی‌های طلایی شدن استفاده می‌کرد. همانطور که می بینید و قبلا هم اشاره شد ، این رویکرد یک نوآوری پیشگامانه در تحقیقات پیتزا و پنیر پیتزا بود.

چه اتفاقی در هنگام پخت برای پنیر پیتزا می افتد؟

برای طلایی شدن پنیر پیتزا، ابتدا پنیر باید رطوبت خود را از دست بدهد، تا تاول ها و حباب های بزرگ و کوچک ایجاد شوند.برای ایجاد حباب و تاول، باید بخار آب، در یک محفظه‌ی پنیری محبوس شود، با افزایش حجم و فشار بخار آب، پنیر بالا می آید و حباب ایجاد می شود.
تشکیل این حباب باعث می شود که قسمتی از پنیر بالاتر از بقیه‌ی قسمت‌ها باشد و بنابراین ذرات چربی موجود در سطح حباب، در معرض حرارت بیشتری قرار می گیرند و در نتیجه طلایی یا قهوه ای می شوند.
می‌توانید تصور کنید که وقتی تاول تشکیل می‌شود، اگر مقدار زیادی روغن آزاد وجود داشته باشد، ممکن است هرگز از لایه ذرات روغن جدا نشود و قهوه‌ای نشود. اما اگر روغن آزاد زیاد نباشد ، روغن می‌تواند جریان پیدا کند، و قسمت بالایی در معرض دید و حرارت قرار گیرد. و به این ترتیب این لکه‌های ملایم طلایی و قهوه‌ای را خواهید داشت.

به همین دلیل است که موزارلا باعث خوب طلایی شدن می شود. اول اینکه روغن آزاد زیادی ندارد. دوم اینکه بسیار الاستیک است. و سوم اینکه حاوی رطوبت زیادی است. بنابراین حباب های بخار به راحتی تشکیل می شوند که تاول های درست و کامل ایجاد می کنند که به سرعت سطح را در معرض قهوه ای شدن قرار می دهد.

روش عملی کار برای طلایی شدن پنیر پروسس و موزارلا درهنگام تولید

عملی ترین روش اینست که باید اب پنیر موجود در پنیر اولیه را از ان در هنگام پخت خارج نمود . و بعد از ان شروع به اضافه کردن مواد دیگر در تولید پنیر پیتزا به آ اضافه کنید.که این روش عملی توسط شرکت آتی شمال کاملا تحقیق شده و نتیجه مثبتی دارد.
اگر می‌خواهید یک پیتزا با ظاهری بی‌نقص و با طعمی خاص درست کنید، به این نکات عملی توجه کنید.
شما می توانید ترکیبات مختلف پنیر ها را همراه با موزارلا و پروسس استفاده کنید تا به اهدافتان برسید. مثلا برای داشتن پنیر پیتزایی با ظاهر سوخته ی کم تر، می توانید پروسس با چربی بالاتری را به آن اضافه کنید چون این پنیر روغن آزاد بیشتری دارد و باعث کاهش آثار طلایی شدن و سوختگی می شود.

اگر می خواهید پنیری با ظاهری یکنواخت تر و یکدست تر داشته باشید، باید پنیرهایی با خاصیت ارتجاعی و کشش کمتر را با پنیر پیتزایتان ترکیب کنید. برای این کار پنیر تاپینگ انتخاب مناسبی است چون ظاهر یکنواختی به پیتزای شما خواهد داد.

سخن اخر

در این مقله سعی سعی بران شد تا کاربردی ترین اطلاعات در این زمینه از طرف مجموعه (شرکت اتی شمال خراسان) تولید کننده انواع پنیرهای پروسس _تاپینگ_وموزارلا با برند پنیک طوس خراسان و اتیمان در اختیار شما خوانندگان قرار بگیرد0

 

 

موجود است، هم‌اکنون میتوانید سفارش دهید!
ناموجود!